Förinställda styckeformat funkar inte.


jag har några äldre filer som ursprungligen skapats en tidigare indesign-version - filer som jag nu kör 2015. mina förinställda styckeformat funkar inte. där jag t ex har valt myriad pro visas den formaterade texten stället med snittet apple symbols. inte heller storlekar eller förvalda färger stämmer. samma problem uppstår med nästan alla de förvalda styckeformaten.

 

notera att jag är mycket erfaren användare. köpte den första versionen av pagemaker 1.0 redan december 1985 och har sedan dess varit adobe synnerligen trogen genom alla versioner och uppgraderingar av såväl pagemaker som indesign. det jag nu har bekymmer med har jag aldrig upplevt förrän jag gick över till indesign 2015.

 

det här har även hänt tidigare versioner vid några enstaka tillfällen, men då var det ju jätteenkelt att bara kasta bort en inställningsfil och sedan starta om.

men något sådant tillvägagångssätt finns ju inte de två senaste versionerna av indesign.

 

jag har följt supportanvisningarna för reparation av skadade filer, men ingenting hjälper.

mina huvudsakliga jobb är tidningsproduktion där jag använder ett antal förinställda typografier - där jag nu måste göra varenda ny textformatering för hand. det är jättejobbigt.

 

med vänlig hälsning,

göran lindqvist



More discussions in InDesign


adobe

Comments

Popular posts from this blog

Soustraire une selection

After Effects: could not find dvaeve_dialogs.txt

Illustrator cs6 "Invalid Serial Number"